Helaas van dichtbij meegemaakt, achteraf blij dat ik heb kunnen helpen.
50 meter voor ons een gigantische ongeluk, ongeluk zelf niet gezien maar toen we stil stonden gelijk uitgestapt en erheen gelopen.
3 personen in de auto (althans wat er van over was), manlijke bestuurder, vrouw naast hem en daarachter dochter van ik schat rond de 9 jaar! Moeder en dochter op slag dood, vader was nog nauwelijks in leven.
Samen met een vrouw die waarschijnlijk een medische achtergrond heeft, hebben we eerst bij het kind een hartslag geprobeerd te vinden, helaas….
Zelfde bij de vrouw die helemaal verminkt, waarvan de benen nog in de auto staken en der bovenlichaam uit de auto…. Mijn god wat een afschuwelijk beeld om dit zo te zien, 2 doden en 1 zwaar gewonde!
De aandacht ging gelijk naar de bestuurder, na 10 minuten waren de eerste hulpdiensten ter plekke!
Geholpen met licht geven zodat er wat te zien was in het donker, vervolgens samen met 2 broeders het lichaam uit de auto getilt en op de brancard gelegd, hierna geholpen met infuus vasthouden en de hartmeter apparaat …
Gelijk de Politie geholpen met zoeken naar ID gegevens, na 2 tassen zonder resultaat zag ik eentjes onder de afgereden deur liggen, politie heeft hem gepakt en bingo, de gegevens van de bestuurder en familie….
Moest even bijkomen voor we weer verder konden rijden.
Werd in het Italiaans bedankt door het ambulance personeel en de politie!!
Uur vertraging en trauma erbij!
UPDATE:
Hierbij een link van een Italiaanse krant:
http://fiorenzuola.ilpiacenza.it/schianto-a-fiorenzuola-muoiono-una-donna-e-una-bambina.html
&
http://www.milanotoday.it/cronaca/incidente-stradale/morta-wilma-brusatori-nipote-castano-primo.html
Blijkbaar is de auto gaan slingeren en heeft hij in volle snelheid de vrachtwagen van achteren aangereden, deze vrachtwagen stond op de vluchtstrook/rustplaats geparkeerd!
En een foto uit de Italiaanse krant milanotoday:








Johan wat een narigheid .Sterkte X
Jeetje wat heftig. Fijn dat je kon helpen. Succes met het verwerken. Xx
Jeetje wat heftig zeg
Heftig zeg! Wat goed en ontzettend moedig dat je bent gaan helpen. Sterkte met het verwerken, het is niet niks.
Goed gedaan, wat een afschuwelijk gebeuren! Hoe is het met de meiden, heb je die er een beetje van weg kunnen houden?
UPDATE:
Hierbij een link van een Italiaanse krant:
http://fiorenzuola.ilpiacenza.it/schianto-a-fiorenzuola-muoiono-una-donna-e-una-bambina.html
Blijkbaar is de auto gaan slingeren en heeft hij in volle snelheid de vrachtwagen van achteren aangereden, deze vrachtwagen stond op de vluchtstrook/rustplaats geparkeerd!
Ik heb het een paar keer gehoord op het Italiaanse radionieuws vandaag. Oom en tante en nichtje waren het. http://www.milanotoday.it/cronaca/incidente-stradale/morta-wilma-brusatori-nipote-castano-primo.html. Zo heftig hoe dichtbij je was. Hoe is het nu met jullie? Zijn Mirjam en de meiden al die tijd in de auto blijven wachten op je?
Heftig pik!!! Sterkte daar!!!