Italië in de nacht – Auto ongeluk met fatale afloop!

Helaas van dichtbij meegemaakt, achteraf blij dat ik heb kunnen helpen.

50 meter voor ons een gigantische ongeluk, ongeluk zelf niet gezien maar toen we stil stonden gelijk uitgestapt en erheen gelopen.

3 personen in de auto (althans wat er van over was), manlijke bestuurder, vrouw naast hem en daarachter dochter van ik schat rond de 9 jaar! Moeder en dochter op slag dood, vader was nog nauwelijks in leven.

Samen met een vrouw die waarschijnlijk een medische achtergrond heeft, hebben we eerst bij het kind een hartslag geprobeerd te vinden, helaas….

Zelfde bij de vrouw die helemaal verminkt, waarvan de benen nog in de auto staken en der bovenlichaam uit de auto…. Mijn god wat een afschuwelijk beeld om dit zo te zien, 2 doden en 1 zwaar gewonde!

De aandacht ging gelijk naar de bestuurder, na 10 minuten waren de eerste hulpdiensten ter plekke!

Geholpen met licht geven zodat er wat te  zien was in het donker, vervolgens samen met 2 broeders het lichaam uit de auto getilt en op de brancard gelegd, hierna geholpen met infuus vasthouden en de hartmeter apparaat …

Gelijk de Politie geholpen met zoeken naar ID gegevens, na 2 tassen zonder resultaat zag ik eentjes onder de afgereden deur liggen, politie heeft hem gepakt en bingo, de gegevens van de bestuurder en familie….

Moest even bijkomen voor we weer verder konden rijden.

Werd in het Italiaans bedankt door het ambulance personeel en de politie!!

Uur vertraging en trauma erbij!

UPDATE:
Hierbij een link van een Italiaanse krant:
http://fiorenzuola.ilpiacenza.it/schianto-a-fiorenzuola-muoiono-una-donna-e-una-bambina.html
&
http://www.milanotoday.it/cronaca/incidente-stradale/morta-wilma-brusatori-nipote-castano-primo.html
Blijkbaar is de auto gaan slingeren en heeft hij in volle snelheid de vrachtwagen van achteren aangereden, deze vrachtwagen stond op de vluchtstrook/rustplaats geparkeerd!

En een foto uit de Italiaanse krant milanotoday:

incidente fiorenzuola autostrada notte-2

18 gedachten over “Italië in de nacht – Auto ongeluk met fatale afloop!”

  1. Wat een vreselijke ervaring, knap dat je zo ‘koel’ kon blijven om te helpen. Drukt je wel weer met je neus op de feiten, hoe kwetsbaar je bent op de snelweg… Goede reis nog verder

Reacties zijn gesloten.

Scroll naar boven